Eerste dagen Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Anna Karina Hiddema - WaarBenJij.nu Eerste dagen Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Anna Karina Hiddema - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Budapest

Blijf op de hoogte en volg Anna Karina

05 September 2014 | Hongarije, Boedapest

Hoi!
Woensdag zijn Anneke en ik op het vliegtuig gestapt naar Budapest. De reis begon al goed, want ik had te veel bagage mee, zowel ruim- als handbagage, maar ik mocht zo doorlopen zonder bij te betalen. Eenmaal in Budapest aangekomen zijn we met een taxi naar het hotel gegaan. Het personeel in het hotel is heel aardig. Het hotel zelf was simpel, maar we hadden ook niet veel verwacht voor €15,- p.p.p.n. Die avond hebben we gegeten bij de Mac ;p. 's Avonds hebben we appartementen opgezocht. Ik heb een eigenaar gebeld en we konden direct langskomen om het appartement te bekijken.

De volgende ochtend kregen we voor €4,50 ontbijt in het hotel, maar dit was niet te eten. De appel en thee waren het lekkerst. Het brood is zoet en droog. We konden beter geld toe krijgen om dit op te eten. Na het ontbijt zijn we naar een kantoor gegaan om meer appartementen te bekijken, maar dan moesten we deze flats 10 maanden huren. Dit is natuurlijk geen optie. Daarom hebben we nog meer eigenaren gebeld, maar deze appartementen waren niet mooi op de foto's. Daarom hebben besloten om in het appartement te gaan die we de vorige avond bekeken hadden.

's Middags zijn we naar de Spar geweest en hebben we een boottocht gehad over de Donau langs het Margaretha eiland. Dit was mooi om te zien en veel mensen zijn op dit eiland aan het hardlopen, wandelen en chillen. Wij gaan hier ook snel heen :)
's Avonds zijn we met de taxi verhuisd, 1 kilometer lopen met zware koffers leek ons geen optie. Het appartement is erg mooi, nieuw en schoon. Op de volgende link zijn foto's te zien van het appartement.

http://roommatesbudapest.com/site/viewad/11260?from_search=1

Na het verhuizen zijn we uit eten geweest, voor maar €7,- p.p. hadden we bier en kip met camembert en patat. Daarna ben ik op bed gegaan, omdat ik erg verkouden ben. De volgende ochtend(vandaag) werd ik wakker met koorts, hoofd- en oorpijn. Daarom kon ik helaas niet naar de introductie op school gegaan. Anneke is wel geweest en we hebben een leuke klas. We hebben een zwaar rooster:p Maandag, dinsdag en vrijdag vrij. Woensdag van 10.00-17.00 uur les, donderdag van 10.00-14.00 uur les en 4x op een zaterdag van 8.00-10.00 uur les. We hebben dus lang weekend! Genoeg tijd om leuke dingen te doen.

Als ik beter ben, gaan we naar een badhuis. Hier zijn allemaal warm water baden en kruidenbaden binnen en buiten. Natuurlijk zijn er ook sauna's en meer. Volgend weekend gaan we misschien met klasgenoten naar het Balatonmeer.
Verder zijn er weinig blonde mensen in Budapest en vragen veel of we Zweeds of Duits zijn.

Volgende week schrijf ik denk ik wel weer een verslag.


  • 05 September 2014 - 16:39

    Kim:

    Klinkt aanlokkelijk om eem een wiekeintsje del te kommen..mooi dost nei dien sin hast..minder dost heal bist..mjah dot bist oltied ol west. Veel plezier!

  • 07 September 2014 - 17:58

    DP:

    Beste Anna Karina,

    Samen met jouw moeder hebben we jouw verslag gelezen. We zien wel weer dat je het initiatief weer op je neemt; we hadden ook niet anders verwacht. Ja dat is wel wat zo'n zwaar rooster; jammer dat de boot naar Ameland niet vanuit Budapest vertrekt. Kijk maar eens rond of er niet een baantje te vinden is.
    Jouw moeder vindt het nu toch wel leuk dat ik mee kom om jou te bezoeken. We kijken er naar uit en we hebben al een plaatsje voor een dinertje gepland.
    Tot over vijf weken, laat maar vaak wat van je horen, dat is erg leuk.

    DP

  • 08 September 2014 - 11:31

    Mem:

    Salut AK!!

    On est tres content que tu t'amuses!!
    Gelukkig dat je je weer beter voelt.
    Geniet maar lekker van je vrije dagen, pff zwaar rooster hoor! Haha,maar je krijgt het straks druk genoeg, wanneer je weer terug bent. Nog bedankt voor je appje.
    Groeten aan Anneke en dikke tut van DP en mem xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 September 2014

Eerste dagen Budapest
Anna Karina

Studeren in Budapest

Actief sinds 05 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1719
Totaal aantal bezoekers 3259

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: